minmia

Alla inlägg den 15 april 2016

Av Néa Koivunen - 15 april 2016 17:21

 

"Ätstörnings-glamouren"skall utplånas. Alldeles för många kan säga "hur gick du ned 25 kg i vikt? Kan du tipsa hur man kräks?" USCH. Ätstörningar förstör inte bara ens eget liv som insjuken, utan många relationer runt om också.


Om folk ens tog tid till att lyssna på mig, hur jag gråtit hundtratals gånger för Att mina vänner inte orkar mer, hellre stöter ifrån mig än att se mig förstöra mig själv- skulle ni tänka till då?

Hur sjuk jag är, vet jag att "pro ana/pro mia" är en stor anledning till att unga människor "skapar" sina ätstörningar. Och inte blir fria.


här är en bild på mig för ett år sedan, frisk men helt otillfredställt med min kropp trots att den var normalviktig.



Av Néa Koivunen - 15 april 2016 17:13

Idag lyckades jag komma ur sängen, inte i tid till skolan men lagom till lunchrasten. Hade så fruktansvärt ont men hade det trevligt med mina kompisar, kunde äta jordgubbar och behålla det i mig.

redan ikväll blir det grease på tibble och det ska bli så kul att se även folk från vår klass <3

Här är en söt kalle

Presentation


Hej, kortfattat en blogg som drivs av en 18årig tjej i stockholm som bearbetar sin sjukdomsbild Bulimi på enheten SCÄ, samt lever med Bdd och borderline.
"Min mia" syftar på Mia, bulimia på engelska! (pro ana pro mia etc)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards