minmia

Alla inlägg den 13 april 2016

Av Néa Koivunen - 13 april 2016 21:00

Ibland kan jag verkligen sakna min låga vikt på 48-49 kg....men att tänka på hur dåligt skick jag var i är nästintill smärtsamt. Sondmatning, självskada , vara inlåst på slutenvård på sjukhuset...nej ingenting jag saknar med det.


Blont hår däremot, det var positivt!!

 

Av Néa Koivunen - 13 april 2016 20:46

   

Jag har ingen energi idag, blå läppar och ringar under ögonen är en självklarhet.

alla mina mediciner gör mig så seg. (Abilify för borderline, fluoxetin=antidepressiv, theralen mot ångest inför måltider, lerigan, och 7 till)


min pojkvän ska sova och jag kan inte göra annat än att gå ut och promenera. Måste röra på mig..

https://www.instagram.com/thissickness/



Av Néa Koivunen - 13 april 2016 18:59

Idag var jag och min pojkvän på Scä och träffade min dietist och hon föreslog att jag fortsätter med att dricka 3 näringsdrycker om dagen..uhhh..det kräver både energi och lust att f ner de drycker som jag noga vet, innehller 300 kcal st. 900 kalorier om dagen..stort steg från vad jag själv medicinerat mig med.


Jag ska få gå på dagvård istället för öppenvård vilket innebär att jag kommer bli sjukskriven från skolan för att få en intensivbehandling på scä. Jag vet inte ifall jag får idun schemat på 22 veckor eller iris schemat på ett år..

Så länge jag inte blir heltids-inlagd och ivägkörd från min pojkvän är allt ok antar jag,


Jag gör det för honom.

Sedan träffade jag en vän, Oliver som också går Idun dagvård på scä, vi försökte äta glass och han lyckades få i sig hela. Men nu kryper ångesten in och jag känner att jag inte kan sitta still längre..känner hur fettet bildas som klumpar inom mig. Jag vill springa men mitt hjärta orkar ingenting. Suck,


 



Av Néa Koivunen - 13 april 2016 18:54

Jag har haft många bloggar genom tiderna men att prata om detta är något jag alltid undvikit. Inte förens för något år sedan vågade jag berätta för min pojkvän och nära vänner om min bulimi.


Jag kommer att skriva om min vård på SCÄ- stockholms centrum för ätstörningar, ett sjukhus/klinik vid mariatorget, med mera. Jag bor med min stöttande pojkvän Kalle och hans föräldrar i Vallentuna.


Mycket bilder (tyvärr pga min Bdd, samt egoism) kanske en del ångestfyllda inlägg men mycket positiv anda i hopp om att även kunna hjälpa andra där ute som också lever med en äs.


Mycket spam, men antar inte heller att folk kommer läsa denna blogg eftersom jag väljer att inte dela med mig av detta till mina vänner av olika skäl.

Kram, Snea

   

Presentation


Hej, kortfattat en blogg som drivs av en 18årig tjej i stockholm som bearbetar sin sjukdomsbild Bulimi på enheten SCÄ, samt lever med Bdd och borderline.
"Min mia" syftar på Mia, bulimia på engelska! (pro ana pro mia etc)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards